Infodagen - reservatie

Op zaterdag 9 maart (10u tot 18u) en op vrijdag 31 mei (17u tot 21u) zijn jullie welkom op onze campus voor een persoonlijke rondleiding.
Reserveer hier je rondleiding waarbij je kan kennismaken met onze campus en ons studieaanbod en je de warmte van onze kleinschalige, groene en zorgzame school kan voelen.

De eerste leerbegeleiding gebeurt door de leerkracht tijdens de les.

Een tweede stap in de leerbegeleiding is het aanraden van avondstudie. Zo kunnen leerlingen aan hun studiehouding werken.

Soorten avondstudie:

• Studie van 15.50 uur - 16.40 uur (1e, 2e, 3e en 4e jaar)
  • Studie van 16.50 uur - 17.30 uur of 17.50 uur

Meer info over de avondstudie.

Leerbegeleiding is ook de leerling LEREN leren.

In het klassenuur werkt de klassenleraar met de leerlingen aan “leren leren”. In de eerste en tweede graad krijgen de leerlingen via een werkbundel tips hoe ze best te werk gaan.

Individuele leerbegeleiding is er ook via GOK. (Gelijke OnderwijsKansen)

Voor wie extra hulp en ondersteuning nodig heeft, is er nog:

• De workshop Nederlands

Bij de start in het secundair onderwijs worden alle leerlingen verplicht getest op hun kennis van het begrijpend lezen voor Nederlands. Op onze campus gebeurt dit met de officiële diagnostische toets van Katholiek Onderwijs Vlaanderen. Aan de hand van de resultaten wordt gekeken of je bijgewerkt moet worden in taal. Dat gebeurt in de workshop taal waar je tips krijgt om een tekst beter te begrijpen tijdens het lezen. In mei volgt een uitstaptoets om je evolutie te bekijken.
  • De oefenklas wiskunde

Onze leerkrachten wiskunde testen de startkennis wiskunde. Het gaat om kennis en vaardigheden die aangeleerd werden in het lager onderwijs en waarvan we veronderstellen dat je die onder de knie hebt. Als je nog wat ondersteuning kan gebruiken bij één of ander thema, word je uitgenodigd naar de oefenklas. Ook als je later in het schooljaar nog extra uitleg nodig hebt, kan je hier terecht.
  • De plusklas: leren leren

In eerste instantie geeft elke vakleerkracht je studietips en krijg je in het klassenuur ‘leren leren’ van je klassenleraar. Als dat voor jou niet voldoende is, nodigen we je uit naar de plusklas. Hier leer je samen met de leerkracht en een klein aantal leerlingen hoe je aan de slag moet gaan om te studeren. Je leert er plannen en organiseren aan de hand van je agenda en vakgericht de studietips toepassen.